Natt-hatt!

Eller två till och med! Idag har jag äntligen tagit tag i hattarna jag lovat provsy...här kommer iaf resultatet!



Är supernöjd med resultatet och garanterar er att dessa kommer användas flitigt i sommar! Karln var med o valde tyg idag (han som valde det färgglada tyget :P) och jag fastnade för det bruna med små söta döskallar (som för övrigt ser ut som ugglor :P)

Dessa två är sydda efter ett Ottobre mönster..som jag fick rita om en massa, då det bara fanns storlek 52-56..O min lilleman har mindre huvud än så..

plus: roligt att sy, blev mycket bättre än vad jag hade trott! En helt nu värld av tyger har nu öppnats =D (tidigare har jag bara sytt med trikåtyg...nu kan jag använda vad jag vill!)

minus: Tog hela 3(!!!) timmar att sy en hatt :/ Knappt värt att sy...Mycket tid går åt att stryka och sy sticksömmar..

Summa summarum kan jag säga att jag helt klart kommer sy fler hattar! Dock väntar jag tills jag är lite mer rutinerad med att ta emot beställningar på dessa!

Kan avsluta med att säga att jag kommer ta ca 150.- för en hatt =)

Love A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0