Den lilla svarta!

Blev idag klar med min 3e klänning =) Blev ett svart bommullstyg med rosor..superfin kvalite på tyget! Knäppte lite bilder under tiden jag sydde, men ändrade modellen allt eftersom och glömde sen bort att fota helt :P så det blir ingen bildbomb med hur man syr denna klänning..men dock en lite beskrivning av hur man syr smock!



Du behöver: tyg (dubbelt så brett än va du tänkt dig! Alltså ska du ha 20 cm smocka så använd ca 40 cm tyg!) gummitråd, symaskin (går även att sy för hand, men tokjobbigt!)

Gör såhär:

1. Klipp till rätt bit utan tyget du tänkte sy i

2. Rulla för hand på gummitråden på underspolen! Gummitråden skall vara lite spänd när man snurrar på den..

3. Ställ in maskinens stygnlängd på max (jag har 4mm)

4. Sy vanlig raksöm fram och tillbaka med ca en pressarfots avstånd!

5. Thataaa-da! Färdigt!

Tips: istället för att avsluta efter varje rad så brukar jag bara vända på tyget och flytta det ca 5mm i sidled o köra tillbaka..då slipper man knyta tråden efter varje rad! Tänk dock på att fästa tråden vid början och slut genom att back o köra fram ett par ggr..ifall den skulle släppa på ett ställe vill man juh inte att alla rader ska haverera :P

Hoppas nån får nytta av denna (bra?) beskrivning!

Här kommer en bild på vad jag gjorde med det smockade tyget ;)



Lite suddig bild..ska försöka få till en bättre!

Love A


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har verkligen lyckats med den och tyget gillar jag också. Återkommer med beställningen så fort jag får mina pengar:) BM:)

2011-07-05 @ 20:44:18
Postat av: Ia

Man ser ju nästan rumpan! ^^

2011-07-06 @ 10:40:19
URL: http://ihja.blogg.se/
Postat av: Alina

ia: Har du röntgensyn elr? ;)

2011-07-07 @ 10:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0